Wij verbinden mensen en helpen zo organisaties constant te veranderen. Dat maakt ons makelaars.

Gamification en onderwijs

Bij de combinatie van gamification en onderwijs moest ik direct denken aan spelende leerlingen in de klas. Met de huidige smartphones hoef je daar als onderwijsinstelling niet veel aan te doen. Immers de leerlingen hebben de spelletjes al bij zich. Maar zou dat hier bedoeld worden?

Hogeschool Iselinge heeft een Masterclass Gamification gehouden waarin uiteen is gezet wat Gamification in het onderwijs kan betekenen. Belangrijke conclusie is dat het niet om het inzetten van volledige games gaat, maar om het gebruiken van game-elementen in het onderwijs. De gehanteerde presentatie is via de link te bekijken.

Enkele deelnemers aan de masterclass geven een toelichting hoe zij met gamification bezig zijn.

Het gericht inzetten van game-elementen in het onderwijs kan zorgen voor een uitdagende leeromgeving, die aansluit bij de gedachtenwereld van de huidige generatie leerlingen.

This article was written by: jkuipers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*